Nu aveti niciun articol in cosul de cumparaturi.

Curierul fiscal, nr. 5/2012

ISBN/ISSN: 1841-7779
Editura: C.H. Beck
Pret de coperta: 24,90 RON
22,41 RON
Disponibilitate: Aceasta carte nu mai este pe stoc si nu mai poate fi comandata
Descriere

Schimbarea culorii politice a guvernului a venit din punct de vedere fiscal, cel putin la nivel declarativ, cu o serie de promisiuni privind relaxarea fiscala.

Astfel, se intentioneaza introducerea unui sistem de cote progresive de impozitare in cazul veniturilor realizate de persoanele fizice (in ceea ce priveste veniturile nu e prea clar daca e vorba de toate veniturile sau doar cele din salarii), respectiv 8%, 12% si 16%. O masura care din punct de vedere social este buna, mai reduce din pierderile de venit ale persoanelor fizice cauzate de criza economica. De asemenea, si mentinerea cotei maxime la 16% este o masura pozitiva, deoarece aplicarea unei cote maxime de impozitare a veniturilor persoanelor fizice sensibil mai mare decat in cazul impozitarii companiilor ne-ar transforma si mai mult in societati comerciale care s-ar substitui salariatiilor.

O alta masura anuntata ar fi reducerea contributiilor sociale (pe langa reducerea CAS-ului, chiar eliminarea CASS-ului si inlocuirea lui cu o taxa de solidaritate), masura ce ar duce la o scadere a costului fiscal, mai ales in cazul salariatiilor (nu ne gandim ca scaderea cotelor de impozitare la contributii si, in special a CAS-ului, va duce la formarea de cozi de catre persoanele care doresc sa se asigure voluntar la sistemul de pensii a statului).

De asemenea, reducerea TVA la 20%, dar intr-un orizont de timp mai indepartat (4-5 ani) ar fi o alta masura de relaxare fiscala. Suna bine, dar ne putem permite oare aceste masuri? Oare scaderea cotelor de impozitare a veniturilor va duce la o explozie a consumului care va duce la o crestere economica solida sau este doar o masura sociala? Reducerea cotelor de contributii sociale va duce la o crestere a locurilor de munca sau la o iesire la suprafata a unor venituri nefiscalizate sau se va rezuma doar la o simpla reducere a costurilor pentru angajatori?

Un rol important in a transforma aceste masuri in masuri cu efect pozitiv pe termen mediu si lung este ca economia sa reactioneze pozitiv la ele (un bun parteneriat stat-privat), iar efectul sa fie o crestere a veniturilor incasate de stat (prin cresterea locurilor de munca, prin diminuarea evaziunii fiscale, mai ales in cazul veniturilor salariale). Altfel, statul va trebui sa compenseze diminuarea incasarilor la buget prin taxarea veniturilor (profiturilor) exceptionale. Si nu va fi usor.

Detalii tehnice
Data Aparitiei29 iun. 2012
Categorie generalaPeriodice
Numar pagini56
Tip copertaCarte brosata
DIN ACEEASI CATEGORIE
Indisponibila
Curierul Fiscal Nr. 12-2017

Curierul Fiscal Nr. 12/2017

32,90 RON 29,61 RON
Indisponibila
Curierul Fiscal Nr. 11-2017

Curierul Fiscal Nr. 11/2017

32,90 RON 29,61 RON
Indisponibila
Curierul Fiscal Nr. 10-2017

Curierul Fiscal Nr. 10/2017

32,90 RON 29,61 RON
Indisponibila
Curierul Fiscal nr. 9-2017

Curierul Fiscal Nr. 9/2017

32,90 RON 29,61 RON