Adresandu-se tuturor celor care, ca practicieni, teoreticieni sau studenti, se confrunta cu necesitatea consultarii normelor legale relative la protejarea consumatorilor de bunuri si servicii, lucrarea grupeaza cele mai semnificative acte normative pe suportul carora a fost construita ramura de drept roman al consumului, pornind de la Codul consumului, cu modificarile cele mai recente ale acestuia (aduse prin Legea nr. 161/2010) si traversand zonele-cheie ale protectiei consumatorilor, precum vanzarea in afara spatiilor comerciale, contractele electronice, conventiile incheiate la distanta, cum sunt cele rezultate din acceptarea unei oferte de tip teleshopping, contractele incheiate cu operatorii de calatorii in scop turistic s.a.;
... nu in ultimul rand, lucrarea contine textul O.U.G. nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, act normativ intrat in vigoare in 22 iunie 2010 si care inlocuieste, in raporturile cu consumatorii, atat vechea reglementare legala a creditului pentru consum (reprezentata de textul Legii nr. 289/2004 privind regimul juridic al contractelor de credit pentru consum destinate consumatorilor, persoane fizice), cat si, cu unele exceptii, dispozitiile Legii nr. 190/1999 privind creditul ipotecar pentru investitii imobiliare.
O a treia parte semnificativa a culegerii este alocata actelor normative care gestioneaza instrumentele practice ale protectiei consumatorilor in materia incheierii si a executarii oricaror contracte vizand consumul de bunuri sau servicii.