Analiza spatiului juridic european releva evolutii remarcabile. Diversele sisteme juridice experimenteaza o interdependenta fara precedent. In mod special, datorita actiunii dreptului european s-a creat un adevarat "melting-pot" juridic european, in cadrul caruia diversele drepturi nationale sufera procese accentuate de fertilizare reciproca.
Expuse acestei influente a dreptului comunitar si dreptului Conventiei Europene a Drepturilor Omului, sistemele juridice din tot mai multe state au inceput sa acorde o importanta sporita unui nou principiu de drept, si anume principiului securitatii juridice. Sub inraurirea dreptului european, principiul securitatii juridice se manifesta ca o influenta reala si asupra dreptului administrativ roman.
Considerat a fi un principiu federator, matriceal sau proteiform, principiul securitatii juridice este, fara indoiala, un principiu extrem de generos, cuprinzand o paleta larga de exigente opozabile autoritatilor publice.
Imperativele sale vizand stabilitatea situatiilor juridice modeleaza intr-o maniera hotaratoare si institutia care face aici obiectul nostru de studiu, si anume revocarea actelor administrative. Iata de ce, lucrarea de fata isi propune cu precadere sa analizeze tocmai aceasta influenta a principiului securitatii juridice asupra regimului juridic al revocarii actelor administrative.